У ПОШУКУ КРАЩОЇ ВЕРСІЇ СЕБЕ: ЯК ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК ДОПОМІГ АНАСТАСІЇ ЛАЗЕБНИК

Усі кажуть про те, як зворотний зв’язок може поліпшити вашу роботу й допомогти компанії. Але його переваги цим не обмежуються. Зворотний зв’язок — потужний інструмент особистісного росту й самовдосконалення, а також обміну досвідом між колегами. У Recycling Solutions ми оточені чудовими людьми — не можна проминати нагоди навчитися чогось у них. Як це зробити, читайте в історії Анастасії Лазебник, менеджерки із закупівель Recycling Solutions.

Попервах, коли ми тільки впровадили в компанії зворотний зв’язок, я ставилася до цього скептично. Моя думка змінилася завдяки нашому генеральному директорові Дмитру Ануфрієву: він постійно звертав увагу на потребі надавати зворотний зв’язок і запитувати про нього. Я подумала, що перш ніж іти до нього, треба дістати зворотний зв’язок самій. Тому я поставила собі питання: «Навіщо мені це потрібно?»
На той момент я трішки заплуталася, перестала відчувати рух у своїй діяльності й розвитку. Знаєте, як буває: начебто багато що треба розвивати, і ти за все хапаєшся. А потім просто розпорошуєшся і не знаєш, на чому сфокусуватися.
І ось цієї миті я подумала, що мені важливо дістати зворотний зв’язок, щоб зрозуміти, над чим справді варто працювати. Я хотіла дістати зворотний зв’язок про себе як про особистість для подальшого самовдосконалення та зростання.
Перш за все я сформувала список людей, від яких я хотіла дістати фідбек. Я вибирала людей, у яких є те, чого, на мою думку, бракує мені. У кожному, кого я запрошувала на зворотний зв’язок, я бачу щось, що в нього виходить значно ліпше, ніж у мене. І я хочу цього навчитися.
Я просила всіх давати мені зворотний зв’язок тільки очно або, якщо не було змоги, через скайп. Для мене було важливо бачити людину, її емоції, очі, чути, як вона говорить. Адже над текстом можна довго працювати, і письмовий зворотний зв’язок не має такої цінності, як особиста розмова.
Спочатку було справді страшно. У мене були думки: «Боже, зараз мене почнуть тут обливати, а я маю все це якось витримати». Я налаштовувалася на те, щоб не відповісти агресивно. Нагадувала собі, навіщо мені це потрібно та що я маю спокійно відреагувати, просто вислухати й прийняти. А далі вже якось розбиратимуся та працюватиму з цим.
Страх і побоювання — це нормально, і якщо ти розумієш, навіщо тобі це потрібно, то знаходиш спосіб їх здолати. Я сприймала це як виклик самій собі. Я люблю робити те, що для мене страшнувато, і якщо ви теж — воно однозначно варте того.
На самих зустрічах я дістала купу позитивних емоцій. Я дуже вдячна кожному, хто дав мені зворотний зв’язок. У мене не залишилося ні краплі негативу. Так, була і критика на мою адресу, але дуже конструктивна. Я зробила багато висновків і вибудувала плани свого саморозвитку в майбутньому.
Багато коментарів, які я отримала, були пов’язані з роботою. Нині я намагаюся накладати ці непорозуміння й шорсткості на діяльність відділу. Я почула, що багато хто погано розуміє процедуру закупівель, і ми розпочали створювати ілюстраційні схеми й відео. Ми звернули увагу на хаос з документами у відділі й тепер працюємо, щоб внести закупівлі в електронний документообіг.
Нині я стараюся впроваджувати у своє життя точковий зворотний зв’язок. Раніше я не надавала цьому особливого значення. Дати людині зворотний зв’язок щодо якоїсь її конкретної дії — ну навіщо, ну яка їй різниця, що я там думаю з цього приводу? Тепер я розумію, що це реально важливо. Це важливо для мене — сформулювати ту думку й позначити ту емоцію, що виникла від дії іншої людини. І це важливо для неї — можливо, це допоможе їй стати кращою.
Але загалом я більше схиляюся до того, щоб зворотний зв’язок запитували. По-перше, дуже важливо розуміти, навіщо тобі це й що ти робитимеш зі здобутою інформацією. По-друге, треба бути готовим почути зворотний зв’язок. Він не завжди може бути таким, на який ти сподіваєшся. Деколи це може бути похвала на твою адресу, а деколи й критика. Під час спілкування практично з кожним співрозмовником я відкривала щось нове як про себе, так і про людей, яких слухала.
Зворотний зв’язок я дістала від п’яти працівників, повторю: кожному з них я щиро вдячна!
Але й тим, хто не надав зворотного зв’язку, я теж дякую. Брак зворотного зв’язку — це теж зворотний зв’язок, не треба його вимагати.
Підступ усієї цієї дії в тому, що висвітилося справді багато питань до опрацювання, починаючи від фундаментального «Яку цінність я становлю для людей навколо?» і закінчуючи поточною операційною роботою.
Зазвичай, коли людина дає зворотний зв’язок, вона вкладає у свої слова частинку свого сприйняття. Кажуть, є три види сприйняття людини: як я ставлюся до себе, як ставляться до мене інші і те, ким я є насправді. Так ось, мені здається, що те, ким я є насправді, — це проєкція двох інших сприйняттів. І щоб її побачити й освітити, і треба брати зворотний зв’язок.
Фідбек — це безплатний аудит вашої особистості. Користуйтеся, поки не повісили цінник 🙂