КОМАНДНИЙ ДУХ У НАШІЙ КРОВІ

Крістіан Єригін про ідеальну команду й командну роботу в Recycling Solutions

Команда — наша перша цінність, і вона лежить в основі всієї нашої роботи. Крістіан Єригін розповів, що для нього означає команда, як правильно зорганізувати її роботу і якої оцінки заслуговує командний дух у Recycling Solutions.

 

Що таке команда? Перша відмінність команди від будь-якої іншої групи людей, які просто працюють разом, — усвідомленість. Кожний член команди знає, яка ділянка роботи закріплена за ним, займається нею і розуміє, чому цю роботу треба виконати саме тепер. У команди є лідер, план, розподіл зон відповідальності, розуміння, хто кого підстраховує. Але найголовніше — у команди є розуміння спільної мети, того, куди вона прямує і що має вийти в результаті. Відрізнити команду можна за рівнем координації між учасниками, за тим, чи роблять вони зайві рухи. Також зрозуміти, що перед вами команда, можна й за результатом — у середньому команда може впоратися ліпше, ніж просто неорганізована група людей. Це добре видно на прикладі баскетбольної команди. Вона має нападників, захисників і запасних. У неї тактика: вони можуть зекономити сили в першій чверті, погравши від захисту, підняти темп у другій чверті чи зробити фокус на триочкові кидки, якщо розуміють, що там у суперника слабке місце. Помітно, що вони чітко знають, що робити, без зайвих слів. Звичайно, якщо говорити про дрібні й прості завдання, загалом їх ліпше робити самому. Завжди є певна втрата ефективності через те, що у виконанні завдання бере участь кілька людей. Якщо я один виконую роботу рівну 1, то в команді з двох людей ми зможемо одержати лише умовно 0,9 + 0,9 = 1,8 результату.  Проте, якщо завдання потребує роботи на 1,5, зробити її самому неможливо, оскільки 1 < 1,5, а от удвох — під силу, тому що 1,8 > 1,5. Тому всі великі й складні завдання потребують командної роботи. Хоч би якою геніальною була людина, вона не зможе виконати їх самостійно. Хоч би яким сильним був чемпіон світу з важкої атлетики, він не зможе підняти автобус над головою, але це можна зробити в команді. І що ліпша її координація, то меншою буде втрата ефективності кожної людини. Золоті правила командної роботи Як для лідера, так і для учасника команди найголовніші два правила: чітке усвідомлення спільної глобальної мети та прояв гнучкості. Гнучкість — це вміти підлаштовуватися під інших людей, жертвувати частиною своїх амбіцій заради спільної мети й бути здатним виконати саме ту частину завдання, приємну чи ні, яку призначить тобі колективний розум. Наприклад, треба розв’язати претензію з партнером. Хтось повинен фізично поїхати й розібратися в ситуації. Хтось має піти й вислухати весь негатив, узявши його на себе. А комусь випаде приємніша частина — оголосити партнерові про компенсацію збитку.  Кожний член команди має компетенції в тій чи тій сфері, але вони не завжди на 100% відповідають завданню. І якщо так вийшло, що найбільш підхожа людина для неприємного завдання — це ви, треба бути гнучким і приймати це в інтересах команди та результату. З погляду лідера дуже важливо правильно добирати учасників команди й мати індивідуальний підхід до кожного, тобто також виявляти гнучкість. Лідер повинен правильно розподіляти завдання й зробити так, щоб у всіх було розуміння справедливості їхнього призначення. І якщо завдання розподілені нерівномірно, лідер має говорити про це відкрито. Учасники команди повинні розуміти, чому саме так вийшло й для чого це потрібно. Також важливі людські взаємини між учасниками команди. Під час карантину ми стикнулися з проблемою адаптації нових працівників. Це неможливо зробити у віддаленому режимі, коли нова людина нікого не бачила й спілкувався з усіма лише на онлайнових нарадах. Бракує «клею» — елементу особистого спілкування на кухні. На людських стосунках простіше й ефективніше взаємодіяти і виконувати роботу. Тому тепер ми обов’язково виводимо нових працівників в офіс на кілька місяців, щоб вони змогли зустрітися з колегами й налагодити особистий контакт. Ще один інструмент, що допомагає поліпшити роботу в команді — це командний зворотний зв’язок. Він допомагає порефлексувати про те, як ми виконали те чи те завдання.  Після його завершення команда збирається ще раз і думає, що ж можна було зробити краще. Як можна було б розподілити завдання і які ресурси залучити з огляду на одержаний результат. У чому вчасно не розібралися чи що не обговорили. Це своєрідна робота над помилками, що дозволяє зрозуміти, як зробити ліпше наступного разу. Це дуже правильний і хороший інструмент, і ми регулярно його застосовуємо. Команда Recycling Solutions На мою думку, командний дух Recycling Solutions заслуговує на тверду п’ятірку. Усі люди в нас настільки звикли до командного підходу під час розв’язування проблем, що це вже в нашій крові. Практично всі великі завдання виконуємо за допомогою командної роботи. До прикладу, коли ми запускали ЗШМ, наша команда налічувала кілька людей. Керівником був Діма Ануфрієв, я і Сергій Мельниченко відповідали за комерційну частину, Женя Макаров — за аналітику, Андрій Мозговий — за технічну частину, Андрій Горохов допомагав у спілкуванні зі стейкголдерами високого рівня. Ми збиралися, планували, розподіляли ролі, прораховували різні сценарії. Тільки завдяки командній роботі ми змогли розвинути цей проєкт, отримати карт-бланш від акціонерів, домовитися з ДТЕК і почати активний продаж. З цього почався Recycling Solutions і все це дає прибуток досі. У кожного проєкту в Recycling Solutions певна закріплена команда. Якщо це проєкт з виходу на новий ринок, це може бути одна команда, яка складається головно з продавців. Якщо це проєкт з модернізації якогось обладнання чи виробництва якогось продукту, то це буде інша команда. Але спільне в них те, що ми радимось у команді з кожного питання й досягаємо результату разом, і не уявляємо собі іншого формату роботи. Якщо хтось стикається з якоюсь проблемою або з’являється якась ідея, перше, що ця людина робить, — добирає правильних учасників команди й організовує стартову нараду. Там вона описує ідею, кожен висловлює свою думку, брейнштормить, уточнює і поліпшує, і відбувається розподіл завдань у команді. У нас це називають робочою групою. Це вже працює на автоматичному рівні. Не треба, придумавши ідею, іти з нею до керівника, щоб він передавав її директорові, а той — генеральному, і тільки тоді генеральний директор давав указівку створити команду / робочу групу. Робочу групу просто створює будь-який працівник, як тільки в нього з’являється ідея чи проблема. Керівникові лише приходить статус-апдейт з виконання. І це головний показник того, що робота в команді вже стала невіддільною частиною нашого життя.