НА ШЛЯХУ ДО МЕТИ: ОРІЄНТАЦІЯ НА РЕЗУЛЬТАТ ЯК ЦІННІСТЬ RECYCLING SOLUTIONS

Спільні цілі об’єднують нашу команду для досягнення найліпшого результату. Але що це означає в щоденній практиці? Як зберігати орієнтацію на результат навіть у моменти труднощів і невдач? Про це розповіли Крістіано Пелембе й Олександр Павлюченко.

Три головні правила орієнтації на результат

Олександр Павлюченко, директор з виробництва:

  1. Ставити перед собою реальні цілі. Важливо розуміти реальні плани, скласти реальний графік досягнення поставлених цілей, чітко прописати послідовність потрібних кроків і брати на себе відповідальність за кожен з них.
  2. Користуватися ресурсом компанії. Кожний спеціаліст компанії — член великої команди, тому дуже важливо знати, які компетенції мають колеги. Людина не може бути компетентною в усьому. Треба розуміти й знаходити зони дотику між компетенціями кожного спеціаліста.
  3. Використовувати зворотний зв’язок зі своїми колегами й безпосередніми керівниками. Це допомагає розуміти, чи правильно ти визначив свої цілі й завдання, чи відповідають вони тому, чого сподіваються від тебе побачити й почути. Завдяки зворотному зв’язку можна в разі потреби скорегувати напрямок, у якому ти рухаєшся, як розподіляєш ресурси, час і свої можливості.

Правильна мета — яка вона?

Не маючи амбіцій, складно досягти будь-чого. Якщо не орієнтуватися на максимум, не досягнеш навіть середнього рівня. Ба більше, від амбіційності кожного спеціаліста залежить загальний результат компанії. Тому я завжди намагався ставити максимальні цілі.

Але, маючи амбіційну мету, важливо реально розуміти, як її досягти. Треба принаймні прописати кроки для її досягнення. Щоденно контролюючи виконання завдань з проєкту, можна досягати хороших результатів. Ми визначаємо завдання, які для нас є викликами, і розвиваємося через досягнення їх.

У моїй роботі було досить великих і складних цілей. Ще до приходу в Recycling Solutions я працював над будівництвом копальні в Казахстані. Коли я прийшов керувати будівництвом, увесь проєкт був у критичному стані. Ми розуміли, що як піти за поточним проєктом, то досягти кінцевої мети — почати видобуток 2021 року — у нас не вийде. Тому почали шукати нові ідеї та вирішення. Ми поїхали до Фінляндії і подивилися на досвід виконання стовбура шахти однієї зі шведських компаній. Завдяки цьому, замість дворічного запізнення з проєкту, ми затрималися лише на рік. Тобто зуміли компенсувати рік того, що було, як кажуть, провалене до нас.

Знижуємо ризики

Під час виконання кожного з завдань можуть виникати труднощі. Для цього є аналіз ризику. Кожний керівник повинен на кожному з етапів робити аналіз ризиків, прогнозувати їх і проводити мітигувальні заходи для зниження їх на кожному з напрямів. Треба чітко розуміти, у який момент може знизитися швидкість виконання завдання. Завдяки мітигувальним заходам можна принаймні знизити цей ризик, якщо не ліквідувати його повністю. Це можна зробити, виконуючи паралельно інші завдання з проєкту. Також корисно використовувати інструменти, які дозволять подивитися на наявну проблему з іншого боку.

Рух до мети

Крістіано Пелембе, менеджер зі збуту:

Ключ до виконання будь-якого завдання — правильна мотивація. Буде простіше, якщо на етапі укладання списку завдань уже знайдена відповідь на запитання: «Для чого я все це роблю?». І після цього важливо правильно вибудувати пріоритети.

Якщо вірити в себе та у свою команду, не страшно ставити навіть найамбіційніші цілі. Адже саме досягнення таких цілей змушує стати найліпшою версією себе.

Олександр Павлюченко:

У нашій практиці немає окремих цілей, яких можна досягти однією дією. Будь-який проєкт — це сукупність багатьох коротко- або середньотривалих завдань. Тому спочатку для кожної цілі треба чітко прописати програму, сходинки для її досягнення. Наприклад, під час реалізування проєкту спочатку виконують завдання з вибору правильної технології, потім — вчасне проєктування з застосуванням сучасних технологій. Далі так само треба правильно вибрати підрядників, щоб не було зривів чи нераціонального використання ресурсів. Потім — правильно вибрати і вчасно купити обладнання. Контролюючи кожний з цих процесів, можна зберігати баланс і поетапно виконувати завдання. Навіть якщо проєкт триває 2—3 роки, ти розумієш, що в тебе на кожному етапі певна ціль, і рухаєшся в її напрямку.

На практиці в цьому допомагають сучасні програми: той-таки Teams чи Project. Вони дозволяють прописувати всі кроки й відстежувати прогрес після їх виконання. Ти бачиш, як проходить виконання того чи того завдання, який статус воно має, можеш зробити нагадування чи автоматичну розсилку контрагентам за кілька днів до виконання. Такі механізми здатні суттєво допомогти будь-кому з менеджерів і керівників у їхній роботі.